از بود تا نبود بنیاد ایران‌شناسی شعبه کرمانشاه

کد خبر: 46207

کرمانشاه امروز در زمینه معرفی جاذبه‌ها به زبان‌های زنده دنیا بسیار غریب و تنهاست و چنانچه گردشگران بین‌المللی بخواهند به مقصد آن سفر نمایند تقریباَ هیچ محتوای خوب و قابل فهمی در دسترس ندارند.

یادداشتی از دکتر رامین پی‌بردی در پایگاه تحلیلی‌- خبری درسانیوز؛ سال‌های سال است که بنیاد ایران‌شناسی با اهدافی از جمله بالا بردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم از پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ ایران تأسیس شده و در کرمانشاه هم دارای شعبه‌ای است.
اینکه کارکرد این مجموعه به عنوان یک موسسه علمی، پژوهشی و شناختی تا چه اندازه در خدمت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی کرمانشاه است چندان اطلاعی در دست نیست و بیشتر به این می‌ماند که انگار فاقد حیات فرهنگی بوده و به محاق رفته است.
تعطیلی و رکود موسسات فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی از این دست به منزله خشکیدن رگه‌هائی است که حیات و نشاط کرمانشاه را با مخاطرات متعددی مواجه نموده‌اند.
چون نیک بنگریم فقر فرهنگی ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز کرمانشاه است.
کرمانشاه زمانی جهان شهر خواهد شد که همه عناصر و اجزاء فرهنگی وهویت ساز آن برای ارتقائ جایگاهش کوشش  نمایند.
حداقل مطالبه این است که می‌بایستی این بنیاد با برگزاری رویدادهای کرمانشاه‌شناسی و تولید محتوا به زبان‌های زنده دنیا باعث شناخت بیشتر سرمایه‌گذاران، شهروندان و گردشگران داخلی وخارجی می‌شد.
برگزاری نشست‌های فرهنگی و دعوت از بزرگان و مفاخر ایران و جهان از جمله نیازهای ویژه جامعه امروز ماست.
کرمانشاه امروز در زمینه معرفی جاذبه‌ها به زبان‌های زنده دنیا بسیار غریب و تنهاست و چنانچه گردشگران بین‌المللی بخواهند به مقصد آن سفر نمایند تقریباَ هیچ محتوای خوب و قابل فهمی در دسترس ندارند.
این گلایه به بسیاری از نهادهای فرهنگی از جمله بنیاد ایران‌شناسی، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها، دستگاه‌های فرهنگی، سازمان مدیریت، استانداری و…..باز می‌گردد‌‌.
چگونه می‌توان یک توریست خارجی را بدون محتوای مفید به زبان بین‌المللی متقاعد به آمدن به کرمانشاه نمود.
فرصت ایجاد شده برای معرفی کرمانشاه به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای آسیایی را باید غنیمت شمرد و از این موقعیت ممتاز بایستی نهایت بهره را برد.
قدمت دیرینه و داشته‌های پرشکوه فرهنگی، تاریخی، طبیعی کرمانشاه یکی از بزرگترین پشتوانه‌های برند سازی شهری است.
خردمندان و دانایان می‌دانند که یکی از موثرترین راه‌های افزایش ثروت از طریق ساخت برند است و چنانچه این برند متعلق به شهری باشد ثروت شهر و شهروندان را افزون خواهد نمود.
راه درست همین است ساخت برندهای جهانی از داشته‌های موجود یعنی همان اتفاقی که در حوزه شهر خلاق غذا روی داد و خوشبختانه امروز با عنوان پایتخت فرهنگی ادامه یافته است.
حفظ و تقویت این گونه موقعیت‌ها و معرفی این زاد بوم در سطح شهرهای فرهنگی جهان از جمله کارهای ماندگار و پر خیر و برکت برای اهالی این دیار خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *