افزایش تاریخی قیمت تیبا در بازار خودرو / صندوقدار رکورد زد + دی ۱۴۰۲

کد خبر: 38247

به گزارش پایگاه تحلیلی-خبری درسانیوز سرویس خودروی اقتصادآنلاین، قیمت تیبا صفر در بازار آزاد از ابتدای دی تا کنون افزایش چشمگیری را ثبت کرده است. بر اساس قیمت محصولات سایپا امروز، قیمت تیبا هاچبک صفر حوالی ۳۵۵ میلیون تومان است که نسبت به اول دی ماه ۱۵ میلیون تومان گران شده است. همچنین افزایش قیمت خودرو […]

به گزارش پایگاه تحلیلی-خبری درسانیوز سرویس خودروی اقتصادآنلاین، قیمت تیبا صفر در بازار آزاد از ابتدای دی تا کنون افزایش چشمگیری را ثبت کرده است. بر اساس قیمت محصولات سایپا امروز، قیمت تیبا هاچبک صفر حوالی ۳۵۵ میلیون تومان است که نسبت به اول دی ماه ۱۵ میلیون تومان گران شده است. همچنین افزایش قیمت خودرو امروز نشان می دهد که قیمت تیبا صندوق دار صفر در بازار آزاد مدل SX بنزینی ۳۵۰ میلیون تومان است و نسبت به اول دی ۲۰ میلیون گران شده است.

قیمت تیبا صفر در بازار و کارخانه

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی – سایپا صفر  ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
هاچ بک EX ۱۴۰۱ | با رینگ فولادی – سایپا صفر  (کارخانه) ۱۲۷,۱۱۷,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
صندوق دار SX بنزینی ۱۴۰۱ | سایپا صفر  (کارخانه) ۱۲۰,۱۰۷,۰۰۰
تیبا دو پلاس ۱۴۰۰ | سایپا صفر ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا با نام پیشین مینیاتور در ۲۳ آذر ۱۳۸۹ رونمایی شد. سایپا در طراحی این خودرو، تا حد زیادی از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای کمک گرفت. در طراحی این خودرو، استفاده از قطعات پراید، کیا ریو و تندر۹۰ مشهود است. ناظمی، مدیر استراتژیک سایپا با تأیید استفاده از مشاوران خارجی در این پروژه، استفاده از تجربیات سایپا در تولید ریو و پراید را باعث کاهش هزینه طراحی این خودرو می‌داند. این خودرو توسعه یافته پلتفرم S۸۱ سایپا بوده ودارای موتور ۱۵۰۰cc با مصرف حدود ۶/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این خودرو در نسخهٔ فول هم قابل سفارش بود.

هزینه طراحی این خودرو ۱۲۰میلیون دلار است که استفاده از قطعات و طراحی‌های مشترک، باعث کاهش هزینه تمام شده طراحی آن شد. این خودرو در زمان رونمایی خودرویی برای دهک‌های میانی و پایین جامعه و با قیمت زیر ۱۰ میلیون رونمایی شد اما در پایان با افزایش قیمت از دسترس دهک‌های پایین خارج شد. تولید این خودرو در مردادماه سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم ایمنی کافی خودرو متوقف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *