به گزارش پایگاه تحلیلی-خبری درسانیوز اقتصاد آنلاین ؛ یکی از مخاطبان اقتصادآنلاین مشکل خود را به شرح زیر با ما درمیان گذاشت: در هفده شهریور یک ست ناهارخوری هشت نفره را از شرکت نیلپر خریداری کرده ام. مسئول فروش در زمان خرید به من وعده تحویل سفارش پس از ۵۰ روز کاری را دادند ( که بعداً متوجه شدم این تاریخ معادل ۳۰ آبان ماه بوده است) اما در قرارداد تاریخ تحویل را ۱۵ آذر وارد کرده بودند. اکنون با وجود این که شرکت نیلپپر قرارداد را دو هفته اضافه تر از تاریخ توافق با من محاسبه کرده، باز با اینکه حدود یک هفته از تاریخ ۱۵ آذر می گذرد هنوز سفارشم را تحویل نداده است و حتی کارشناسان این شرکت پاسخگوی تماس نیستند.
پس از بررسی موضوع در اقتصادآنلاین متوجه شدیم اخیراً، تأخیر در تحویل سفارشات به مشتریان در بسیاری از شرکتها به یک موضوع مورد بحث تبدیل شده است، و این موضوع منحصر به شرکت نیلپر نیست. مواجهه با تأخیرات زمان تحویل، مخصوصاً زمانی که به صورت صریح در قرارداد معین شده باشد، نه تنها برای مشتریان بلکه برای شرکتها نیز انعکاساتی جدی به همراه دارد.
از آنجا که تأخیرات زمان تحویل نه تنها به مشتریان بلکه به اعتبار و اعتماد به شرکتها نیز آسیب میزند، ضرورت دارد که شرکتها به سرعت و با جدیت به اصلاح این موارد پرداخته و راهحلهای موثری را برای اجتناب از اینگونه تأخیرات ارائه دهند.
درست است که عوامل مختلفی از جمله مشکلات تولیدی، لجستیکی یا … ممکن است باعث تأخیرات تحویل سفارشات شوند، اما مشتریان به عنوان سرمایه ای ارزشمند یکی از ارکان اصلی پایداری هر شرکتی است و نقض قراردادهایی که به طور صریح زمان تحویل را مشخص میکنند، میتواند به شدت به اعتماد مشتریان به شرکتها خدشه وارد کند و تخلفاتی را به همراه داشته باشد.
این مسئله نشان دهنده نیاز به شفافیت بیشتر و همچنین پیگیری دقیقتر از سوی مراجع ذیصلاح در رفع مشکلات است. این اقدامات میتوانند نه تنها به بهبود روابط شرکت با مشتریان کمک کنند بلکه به بهبود کیفیت خدمات و محصولات نیز منجر شوند.
در نهایت، تأخیرات زمان تحویل سفارشات نه تنها مشکلات مشتریان را افزایش میدهند بلکه بر تصویر و اعتبار شرکتها نیز تأثیر گذار هستند. این امر نشان میدهد که لازم است مسائل تحویل به مشتریان به عنوان یک اولویت مهم در برنامههای راهبردی شرکتها در نظر گرفته شود تا اعتماد مشتریان حفظ شده و روابط تجاری شرکت ها نیز بهبود یابند.