شعبه پست بانک سرپل‌زهاب در جذب اعتبار رشد موثر سوم کشور شد

کد خبر: 1267

که در تیرماه سال‌جاری شعبه تجریش منطقه شرق تهران با رشد 113 درصد جذب اعتبار نسبت به سایر شعب داشته که بین تمای شعب پست بانک عنوان نخست را کسب کرد و شعبه بردسیر استان کرمان با 76 درصد رشد توانست جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد و شعبه سرپل‌زهاب استان کرمانشاه نیز با 59 درصد رشد منابع مؤثر عنوان سوم پست بانک ایران را بدست آورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی- خبری درسا نیوز: نشست ارزیابی پیوسته عملکرد چهارماهه اول سال ۱۴۰۲ پست بانک ایران، در چهارم مردادماه با حضور بهزاد شیری مدیر عامل، سیداصغر جلیلی‌نیا رئیس هیات مدیره، معاونان، مدیران ستادی و معین استان‌ها به صورت حضوری و مدیریت شعب استان‌ها و مناطق به صورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد.


در ابتدای این نشست روسای ادارات کل آمار و بودجه، اعتبارات، پیگیری و وصول مطالبات، بین‌الملل، حسابداری و امور سهام، خزانه‌داری و نظام‌های پرداخت، مدیریت امور استان‌ها و بازاریابی، عملکرد استان‌ها را در باره مدیریت منابع، ضمانتنامه‌ها، مدیریت مصارف، عملکرد ارزی شعب، مدیریت درآمدها، مدیریت نقدینگی و مدیریت خدمات الکترونیک، گزارش ارزیابی و تحلیلی عملکرد استان‌ها و مناطق را بر اساس برنامه ابلاغی ارائه کردند.
در ادامه این نشست داود قزلباش رئیس اداره کل امور شعب و آرش شهرکی‌کیا مدیر امور شعب تهران(استان‌های تهران، البرز، قم و سمنان) به چالش‌ها و سئوالات معین استان‌ها پاسخ‌های لازم را ارائه نمودند.
در ادامه جلیلی‌نیا رییس هیات مدیره در مورد آثار برگزاری مجمع و سود آوری بانک برای مشتریان، سهامداران، کارکنان بانک و دولت به سخنرانی پرداخت.
دکتربهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران هم در پایان در جمع‌بندی مباحث به تحلیل وضعیت عملکردی بانک از جمله ابزارهای الکترونیک و برنامه‌ریزی لازم برای توسعه خدمات الکترونیک و غیر حضوری پرداخت.
وی افزود: پیشرفت تکنولوژی و ضرورت همگام شدن با دانش روز، پست بانک را بر آن داشت تا همانند سایر بانک‌های موجود در کشور بستر خدمات اینترنتی را برای کلیه شهروندان فراهم کند. این بستر با ارائه خدمات رایگان، امکان بهره‌مندی از پست بانک را می‌کند برای همگان میسر کرده است.
مدیرعامل پست بانک ایران ادامه داد: همراه بانک پست بانک ایران با محیطی ساده و آسان، طیف گسترده‌ای از خدمات را به ایرانیان ارائه می‌دهد این خدمات عبارتنداز، دریافت قبوض و پرداخت آن و پیگیری قبوض پرداخت، خرید شارژ مستقیم، انواع انتقال وجه به صورت سانتا و پایا پست ایران، اعلام موجودی و محاسبه شبا، مشاهده نرخ ارز، مشاهده شعب پست بانک ایران، درخواست مسدودسازی کارت می‌باشد.


شیری با اشاره به نیروی انسانی متخصص در پست بانک در کنار شبکه گسترده بانکی و فناوری‌های پیشرفته موجب ارائه خدماتی نوین و متمایز شده است، افزود: کانال‌های یکپارچه ارائه خدمات در کنار همکاری با شرکای کلیدی امکان هوشمندسازی خدمات و دیجیتالیزه شدن پست بانک را فراهم کرده است و پست بانک در راستای؛ گسترش خدمات پولی و مالی در شهرها و روستاهای کشور، کمک به توسعه سیستم بانکی و گسترش تسهیلات بانکی، انجام نمایندگی در پرداخت و دریافت ناشی از مبادلات تجاری، کمک به کاهش مسافرت‌های شهری و روستایی و هزینه‌های مربوط، کمک به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) کشور و توسعه خدمات مالی خرد پیشتاز است.
وی افزود: یکی از اصول مهم در پیشرفت اقتصادی کشور، افزایش نقاط دسترسی به بانک است و پست بانک نیز به همین دلیل در رشد اقتصاد روستایی در روستاها و شهرهای کوچک سهمی ویژه دارد. در همین راستا، از جمله رسالت‌های پست بانک ضرورت پوشش نقاط کور بانکی و نمایندگی در انجام خدمات مالی و بانکی واسطه‌ای است.
مدیرعامل پست بانک ایران گفت:امروزه پست بانک در بیش از ۴۰۰ شعبه و ۱۰هزار دفتر خدمات بانکی روستایی حضور دارد و استقبال گسترده شهروندان موجب شده تا تنوع در سبد خدمات آن همواره افزایش یابد.
شیری ادامه داد: برنامه عملیاتی و اهداف کمی سالانه پست بانک ایران به تفکیک استان‌ها و مناطق، همه ساله در ابتدای هرسال تعیین، تصویب و ابلاغ می‌شود.
وی افزود: فرآیند تحقق اهداف ابلاغی هرماه با حضور مدیرعامل بانک، معاونین، مدیران امور و مدیران شعب استان‌ها و مناطق سنجش و ارزیابی می‌شود که در تیرماه سال‌جاری شعبه تجریش منطقه شرق تهران با رشد ۱۱۳ درصد جذب اعتبار نسبت به سایر شعب داشته که بین تمای شعب پست بانک عنوان نخست را کسب کرد و شعبه بردسیر استان کرمان با ۷۶ درصد رشد توانست جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد و شعبه سرپل‌زهاب استان کرمانشاه نیز با ۵۹ درصد رشد منابع مؤثر عنوان سوم پست بانک ایران را بدست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *